.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زندگی مسالمت آمیز مردم شرق مازندران با گل و لای

به دنبال جاری شدن سیل ناشی از توفان 7 مهر درشرق مازندران مردم شهرهای بهشهر ،نکا و گلوگاه با ابراز نگرانی از سیل های مکرر در منطقه خواستار رسیدگی سریعتر به وضع موجود شدند.

"محمد علی زارعی" یکی از شهروندان بهشهری در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دراین شهرستان جاری شدن سیل خسارات فراوانی به منازل مسکونی وارد کرده است گفت:متاسفانه به دلیل جاری شدن سیل بسیاری از منازل مردمی که در حریم رودخانه ها بودند دچار خسارت شده است.

وی افزود: شدت این سیل هرچند مانند سیل قبل نبوده اما متاسفانه دیوار بسیاری از خانه های قدیمی در شهر فروریخته است.

"کلثوم میرباقری" نیز در این رابطه گفت: با سیل شب گذشته بسیاری از خیابانهای ما دچار آبگرفتگی و انباشت گل و لای شده که متاسفانه از سوی مسئولین شهری اقدامی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: قرار دادن مامور برای لایروبی جوی ها و خیابانها تنها به خیابانهای اصلی ختم شده و مردم حاشیه شهر همچنان با وجود گل و لای در منطقه به سر می برند.

این مادر که خود فرزند خردسالی به همراه دارد ادامه داد: برای رساندن فرزندم به مدرسه با مشکلات فراوانی در این گل و لای موجود روبرو بودم که با تلاش بیشتر فرزندم را با سر و وضع نامناسب به مدرسه روانه کردم.

"فاطمه امیرخانلو" یکی از شهروندان گلوگاهی نیز به خبرنگار از آتش سوزی در شب وقوع سیل در یکی از خیابانها خبر داد و افزود: خوشبختانه در سطح شهر گلوگاه خسارت چندانی مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: در روستاهای اطراف گلوگاه مشکلات فراوانی برای مردم بوجود آمده وبرق بسیاری از روستاها قطع شده است.

"اصغرریاحی" که خود از اهالی بخش توسکا چشمه هزارجریب است در این خصوص اظهار داشت: سیل شب گذشته راههای ارتباطی بسیاری از روستا ها را قطع کرد و قطع درختان و افتادن بر روی کابل برق نیز موجب شده برق 13 روستای منطقه قطع شود.

"غلامرضا عموزادی" نیز که از اهالی مهدیرجه است افزود: خوشبختانه سیل اخیر خسارت جانی و دامی در منطقه به همراه نداشته اما وجود گل و لای در مناطق روستائی و عدم رسیدگی به وضع موجود نگران کننده است.

"مهدی براری" از شهروندان نکائی از خسارات بر جای مانده از دامداران روستاههای نکا سخن گفت و افزود:متاسفانه بر اثر سیل بسیاری از دامداری های منطقه هزارجریب و بخش مرکزی دچار خسارت شده و بیشتر دام ها نیز بیگناه تلف شدند.

وی گفت: آب گرفتگی منازل در نکا نیز نگران کننده است و در برخی از خانه ها با شکسته شدن و فرو ریختن دیوار و همچنین آب گرفتگی در منازل روبرو بوده ایم که کمک رسانی توسط مردم و مسئولین در حال انجام است.

"قاسم سعیدی" در ادامه افزود: سیل شب گذشته خسارات فراوانی را به محصولات کشاورزی در منطقه بوجود آورده وبسیاری از شلتوک های آماده ر حاشیه رودخانه ها از بین رفته و محصولات دیگری نظیرسویا و ذرت در زمینها دچار خسارت شده است.

"زهرا بابایی" نیز از آبگرفتگی در برخی از مساجد در ساعات اولیه خبر داد و افزود: بارش باران به قدری شدید بوده که برای رهایی از آن وخروج از مسجداز نردبان استفاده کردیم.

وی در ادامه از وضعیت نامناسب در روستاهای بخش هزار جریب نکا خبر داد و افزود:با توجه به اینکه اقوام ما نیز در روستاها ساکنند وضعیت آبگرفتگی منازل مسکونی و محل نگهداری دام ها با خسارات جدی مواجه شده است.

"یوسف سعادت"فرماندار نکا نیز طی گفتگوئی با خبرنگار ایسنا از کشته شدن سه تن از اهالی روستای کارکم هزارجریب نکا خبر داد و گفت: متاسفانه بر اثر شدت بارندگی در روستا های بخش هزارجریب سه تن از اهالی به نام های"سید علی اکبر حسینی" 74 ساله، "سید علی حسینی" 7 ساله و "سیده ساره حسینی" 24 ساله جان خود را در روستای کارکم باختند.

وی همچنین ازخسارت 20 تا 80 درصدی به منازل شهرستان خبر داد و گفت: بر اثر سیل بسیاری از کوچه ها و معبر شهری و روستائی دچار آبگرفتگی شده که در حال بررسی است.

فرماندار نکا ادامه داد:بیش از 500 اصله درخت در اثروزش باد قطع شده که در حال حاضر برق 4 روستای منطقه قطع است و راههای ارتباطی با همکاری مردم منطقه و تلاش مسئولین باز شده و عبور و مرور و امداد رسانی در حال انجام است .

سعادت تصریح کرد: آمار قطعی از خسارات وارده بر اثر سیل در نکا تاکنون مشخص نشده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.